مفهوم و هدف اصلي پيدايش و فروش اين بيمهنامه در همه کشورهاي پيشرفته و در حال توسعه در زمينه بيمههاي عمر، ارائه پوششي مي باشد که در صورت فوت، بيماري و حوادث وهزينههاي پزشکي، از کارافتادگي افراد يا سرپرست خانواده از عواقب اقتصادي اين رخداد ناخوشايند بکاهد.با يک مثال ادامه مي دهيم:
فرض کنيد شما خريدار خودرو مي باشيد؛ زمان مراجعه به نمايشگاه، فروشنده توضيحات خود را با سيستم صوتي اتومبيل، نوع لاستيکهاي خودرو و لوازم جانبي آغاز نموده و متمرکز بر اين موارد است، در اين حالت اطلاعات فني و مفيدي از خودرو به شما منتقل نشده و يا در سايه توضيحات لوازم جانبي قرار گرفته است و اطلاعات اساسي و مهم مهجور مانده و شما نياز به بررسي بيشتر و اطلاعات مناسبتري براي تصميم به خريد خودرو موردنظر خواهيد داشت.
اين در صورتي است که اغلب نمايندگان بيمه نيز همين اشتباه را مرتکب ميشوند و در جلسات با مشتريان خود، ذهنيت ايشان را به سمت درستي هدايت نميکنند و گاهي مفاهيم اصلي و اساسي بيمهنامه مسکوت باقيمانده يا بهاندازه کافي به آنها پرداخته نميشود،اشتباه ماجرا در اينجاست
بايد توجه داشت که نام بيمهنامه مطبوع شما
کلمه عمر درهرصورت مقدم بر سرمايهگذاري يا پسانداز است و مي باشد در غير اين صورت مطمئناً نام ديگري براي اين بيمهنامه تعيين ميشد لذا ميبايست توضيحات خود را بهويژه در ابتداي جلسه بازاريابي بر جلب اعتماد مخاطب خود و سپس به فوايد و ماهيت بيمه عمر منعطف کنيم. نهايتاً از پرداخت مبلغي بهشرط حيات بيمه شده در پايان مدت بيمهنامه، بهعنوان يکي از ويژگيهاي بيمهنامه ياد شود نه مقدم بر آن.
نمايندگاني که بيمه عمر را ابزاري براي سودآوري يا سرمايهگذاري ريالي به مشتريان خود معرفي ميکنند، در حقيقت، خود علت اصلي مقاومت در برابر خريد بيمهنامه را به مشتريانشان ميدهند. سؤالات و ابهامات رايجي همچون موارد ذيل، ناشي از عدم توانايي ارائه تصوير ذهني مناسب از بيمهنامه عمر به مشتريان است:
همانطور که ملاحظه ميکنيد موارد فوق که اغلب از عمدهترين دلايل عدم خريد بيمهنامه است، به دليل عدم درک ارزش پوشش اصلي و فلسفه وجودي بيمهنامه عمر يعني فوت بيمه شده است.
فروش مؤثر هنگامي رخ ميدهد که بيمهگذار فلسفه و فوايد اصلي بيمهنامه را درک کند. در اين حالت بيمهگذار شما مبلغ حق بيمه خود را در سبد هزينهاي خود قرار داده و نماينده جهت وصول اقساط نيز با مقاومت روبهرو نخواهد شد. به خاطر داشته باشيم، سودي که با خريد اين بيمهنامه نصيب بيمهگذار ميگردد، پوشش عمر وي در طول مدت بيمهنامه است نه رقم پرداختي به او در صورت حيات.
مفهوم درست بيمه سرمايه گذاري و عمر رابدانيم؟
نحوه پارافريز مقاله علمي پژوهشي
نحوه ارزيابي مقاله علمي پژوهشي
بيمه ,عمر ,بيمهنامه ,خريد ,يا ,مي ,بيمه عمر ,خود را ,عمر را ,و عمر ,مفهوم درست ,بيمه سرمايه گذاري
درباره این سایت